سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فلسطین


لینک دوستان

اسرای

لوگوی دوستان


تعداد بازدید

v امروز : 4 بازدید

v دیروز : 1 بازدید

v کل بازدیدها : 22895 بازدید

فهرست موضوعی یادداشت ها

86/12/21 :: 12:5 عصر

                                                   به نام خدا

دوستان گرامی برای اعلام انزجار از حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی ،  می تونید به


سایت زیر مراجعه و پس از مطالعه متن ( بیانیه ی مقام معظم رهبری درباره ی وقایع اخیر غزه)


اون رو امضاء کنید.


همچنین می تونید با ارسال ایمیل و درج لینک با عنوان اعتراض جهان اسلام دیگر دوستان خود


را  به این امر تشویق  فرمائید.http://www.moslem-world.com

منبع:http://www.hablolmatin.parsiblog.com


نوشته های دیگران ()

86/12/20 :: 11:4 صبح

 سلسله عملیات کشتار دسته جمعی فلسطینیان توسط اشغالگران

یک گزارش حقوقی مستند سلسله عملیات کشتار دسته جمعی فلسطینیان توسط اشغالگران در طول چند روز را در نوار غزه به تصویر می کشد. این گزارش به صورت مستند چند نمونه و صحنه از جنایات ارتش اشغالگر در حق مردم بی گناه و بی دفاع را روشن و آشکار می کند.
این گزارش که از سوی مرکز حقوق بشر فلسطینی منتشر شده است. در مورد یک هفته جنایات جنگی اشغالگران در نوار غزه است که از سال 2005 تاکنون بی سابقه بوده است.
در طول یک هفته یعنی از تاریخ 28 فوریه تا 5 مارس ماه جاری ارتش اشغالگر 110 شهروند فلسطینی را در نوار غزه به شهادت رساند که 27 تن از آنان کودک و نوزاد و 6 تن از آنان نیز زن بودند . در این هفته همچنین 236 فلسطینی نیز مجروح شدند که بیش از نیمی از آنان مردم غیرنظامی و بی دفاع بودند که 58 کودک و نوزاد و 11 زن در میانشان دیده می شود. این عده شامل شهدا و مجروحان روز چهارشنبه قبل از این مدت نمی شود.
بر اساس این گزارش 69 تن از این شهدا از ساکنان جبالیا بودند که 20 کودک و سه زن در میان آنان مشاهده می شود . این عده در چندین حمله هوایی و حملات زمینی و هوایی گسترده به جبالیا و اطراف آن به شهادت رسیده اند.
در این گزارش آمده است که اشغالگران به صورت افراطی از نیروهای مسلح خود استفاده کردند و هدف آنان برجای گذاشتن شهدای زیادی در میان غیر نظامیان بود و هیچ اصول و قوانینی را در مورد تعقیب مبارزان فلسطینی مراعات نمی کردند و در هر صورت و در هر شرایط و حتی در میان نقاط مسکونی بسیار پر جمعیت بدون هیچ گونه ملاحظات انسانی این مناطق را با موشک های هوا به زمین و گلوله های توپ مورد تهاجم قرار می دادند.
آن چه که در این گزارش آمده است در واقع گوشه ای از جنایات وحشیانه نظامیان صهیونیست بود و عمق جنایات آن بسیار فراتر از این گزارش است . صهیونیست ها گویی به ارتکاب جنایات عادت کرده اند و این کشتارها برایشان عادی شده است.

منبع:

www.thefactnews.com


نوشته های دیگران ()

86/12/16 :: 12:29 عصر

سکوت جهان در برابر نوار غزه

نوارغزه یا باریکه غزه با مساحتی بیش از 360 کیلومتر مربع در جنوب غربی سرزمین های اشغالی واقع شده است . این منطقه که در پایان جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1948 توسط مصر اشغال شده بود سرانجام پس از مدتی به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد . اما بر اثر مقاومت فلسطین و تدبیر رهبران حکومت خودگردان، "آریل شارون" نخست وزیر مرده اسرائیل در فوریه سال 2004 میلادی مجبور شد طرح خروج از باریکه غزه را مطرح کند و وعده دهد که این طرح را ظرف 2 سال اجرا خواهد کرد . طرح عقب نشینی اسرائیل از باریکه غزه که مرحله پایانی آن سپتامبر 2005 اجرا شد مرحله ی مهمی در تاریخ سیاسی فلسطین و کشمکش اعراب و اسرائیل به شمار می رود .
مطابق این طرح که به کابوس اشغال باریکه غزه پایان داد اسرائیل وادار شد پس از تخلیه 21 شهرک یهودی نشین ، هشت هزار صهیونیست نظامی را از این منطقه خارج کند .
اسرائیل غزه ای را که مرکزی برای زیر سوال رفتن امنیت داخلی اسرائیل ها شده بود رها کرد تا سطح بازی و قدرت مانور خود را در زمینه حفظ مناطق راهبردی کرانه باختری افزایش دهد .
اما پس از خروج از غزه و دیگر گذرگاههای مرزی میان این منطقه و کرانه باختری رود اردن و نیز سرزمین اشغال شده در سال 1948 را بست ، دوربین های جاسوسی را در این گذرگاهها نصب کرد و بر میزان کنترل و فشار اجتماعی و حملات نظامی بر مردم غزه و کشتار آنان افزود . به طور مثال اسراییل در طول یک هفته 22 فلسطینی را در باریکه غزه به شهادت رسانده و دهها تن را هم زخمی کرده است و این امر با قطع و کاهش جریان سوخت به غزه در فصل سرما و ایجاد فاجعه انسانی و بهداشتی برای حدود یک میلیون و 500 هزار فلسطینی ساکن این منطقه همراه و همزمان شده است .
شاید بتوان یکی از دلایل اساسی نقض مکرر حقوق فلسطینیان و پایبند نبودن اسراییل به تعهداتش در قبال حکومت خودگردان و ایجاد فاجعه در غزه را این امر دانست که سردمداران تل آویو ، وجود و هویت فلسطینی ها را به رسمیت نشناخته اند و همواره خواهان نابودی یا کوچ آنان بوده اند . همچنین با توجه به این که بیش از 5/1 میلیون شهروند فلسطینی در نوار غزه در محاصره قرار دارند باید گفت که هیچ فردی نمی تواند بدون اجازه اسراییل از این منطقه خارج شود .
به هر حال بر کسی پوشیده نیست که تجاوزگری ، حمله ، اشغال ، قتل عام و کشتار دیگران از جمله خصایص اصلی رژیم اشغالگر صهیونیستی از بدو تاسیس آن است . این رژیم از بدو تاسیس هر جا که مجالی پیدا کرده است به کشتار و قتل عام کودکان ، زنان ، سالخوردگان و ... در سرزمین فلسطین پرداخته است اما در این میان و در برابر بروز فاجعه غزه ما فقط شاهد سکوت جامعه جهانی هستیم .

 

منبع:www.thefactnews.com


 


نوشته های دیگران ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

درباره خودم

فلسطین
مدیر وبلاگ : [19]
نویسندگان وبلاگ :
زهرا خروشی (@)[0]


لوگوى وبلاگ

فلسطین

پیوندهای روزانه

template designed by Rofouzeh