سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فلسطین


لینک دوستان

اسرای

لوگوی دوستان


تعداد بازدید

v امروز : 1 بازدید

v دیروز : 1 بازدید

v کل بازدیدها : 22892 بازدید

فهرست موضوعی یادداشت ها

86/12/22 :: 1:14 عصر

سال 2007میلادی را می توان سرآغاز تحولات مهم و متغیرات سیاسی دانست که پیش بینی آن از سوی استراتژیست ها و تحلیلگران منطقه کار بسیار دشواری بود. اگر چه طرفهای آمریکایی و اسرائیلی تلاش کردند تا با ایجاد بحران هایی در خاورمیانه افق های سیاسی منطقه و سرزمین های اشغالی را مدیریت کنند اما اتفاقاتی رخ داد که مدیریت بحران را از اختیار آنها خارج کرد و حوادث به سمتی پیش رفت که خارج از اراده آنها و برخلاف تمایل کاخ سفید بود.
به جرات می توان گفت ؛ آنچه که در سال 2007.م منطقه را با دگرگونی مواجه ساخت ، پیروزی لبنان در تابستان 85 بود که بسیاری از معادلات سیاسی و نظامی را برهم ریخت و سبب شد تا برنامه های آینده تل آویو و واشنگتن جهت خود را تغییر دهد.
آمریکایی ها در واقع با حمله به لبنان وارد یک بازی سیاسی بین المللی شدند که اکنون بیشتر به یک باتلاق برای آنها تبدیل شده است و رهایی از آن به این راحتی ها هم امکان پذیر نیست چه از یک طرف عقب نشینی واشنگتن از مواضع خود در لبنان (‌حمایت از 14 مارس و تضاد با مقاومت ) هزینه های گزاف سیاسی را برای آن به همراه خواهد داشت و از سویی دیگر اصرار بر سیاست های کنونی شانس هم پیمانان آمریکا را در لبنان کاهش می دهد.
حادثه دیگری که رخ دادهای سال 86 را تحت تاثیر خود قرار داد ، پیروزی جنبش حماس در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین بود که این امر سرآغاز فصل جدیدی در مبارزات این جنبش به شمار می رود. حماس با این پیروزی دیگر تنها یک جنبش مبارز نبود که شاید اقلیتی خاص به آن باور داشته باشند؛حماس با این پیروزی عرصه سیاسی فلسطین را نیز تجربه کرد .
جالب اینجاست که یک مجله سیاسی امریکایی فاش کرد : دولت بوش به محض پیروزی دو سال پیش جنبش حماس در انتخابات و تشکیل دولت طرح محرمانه ای را برای براندازی حکومت اسلامی حماس ارائه کرد.
مجله "ونیتی فیر= Vanity Fair" در تحقیقی گسترده که قرار است ماه آوریل منتشر شود ، اطلاعاتی به دست آورده است که نشان می دهد بوش نقشه براندازی دولت حماس را به کمک مشاورانش تهیه کرده که کاندالیزا رایس هم مامور اجرای آن شد. به هرحال حماس پس از پیروزی در انتخابات دست به کار تشکیل دولت شد و با ‌آنکه از اکثریت آراء ‌و کرسی های مجلس برخوردار بود اما هیچگاه تلاش نکرد که دولتی تک حزبی تشکیل دهد و از گروههای دیگر نیز خواست تا در این دولت ائتلافی مشارکت کنند .
در خصوص رژیم صهیونیستی نیز می توان گفت که در برابر حماس هیچ گونه دستاوردی به دست نیاورده بود وبه دنبال انتشار گزارش وینوگراد در حالت بغرنجی به سر می برد، در مورخ 7 اسفند 1386 حمله گسترده ای را علیه مردم بی گناه غزه آغاز کرد و صدها تن را به خاک وخون کشانید.این تهاجمات در حالی ادامه یافت که از یک سو مجامع جهانی در برابر آن راه سکوت در پیش گرفتند و از سوی دیگر مقامات غربی نظیر کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا و سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و برخی وزرای خارجه کشور های اروپایی با سفر به اراضی اشغالی فلسطین ضمن حمایت از جنایات صهیونیست ها خواستار مقابله با مقاومت ملت فلسطین شدند تا باردیگر حقوق بشر از جانب غرب در فلسطین قربانی توسعه طلبی های صهیونیست ها گردد.
اما با تمام این تحرکات؛ ملت فلسطین با ادامه مقاومت انجام عملیات های شهادت طلبانه نظیر عملیات استشهادی در دیمونا و تلمود وحشتی فزاینده رابر صهیونیست ها وارد ساختند چنانکه آنها به شکست استراتژی های طراحی شده در حمله به غزه اعتراف کردند.
اوج حملات صهیونیست ها در نوار غزه نیز در اسفند ماه بود که به شهادت بیش از 130 فلسطینی و زخمی شدن صدها تن دیگر انجامید که در میان آنها 40 کودک از جمله یک کودک شش ماهه و یک کودک 24 روزه دیده می شد.
و سرانجام این جنایت بدون پاسخ نماند و روز پنجشنبه 16 اسفند درحمله به یک آموزشکده متعلق به ارتش صهیونیستی درغرب قدس 11صهیونیست کشته شدند. یک مبارز فلسطینی با حمله به آموزشکده متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی در بخش غربی قدس 11 نفر را کشت.

منبع : thefactnews.com


نوشته های دیگران ()

86/12/22 :: 1:8 عصر

ارتش عبری که به اعتقاد صهیونیست ها یکی از قوی ترین ارتش های جهان از نظر تسلیحاتی و آموزش های نظامی به شمار می رود، در حملات پنج روزه خود به نوار غزه نه تنها موفق به تحقق اهداف از پیش تعیین شده خود نگردید ؛ بلکه دست از پا درازتر این منطقه را ترک کرد.
شایان ذکر است که ارتش صهیونیستی در عملیات زمستان داغ خود تمام توان نظامی خود را به کار گرفت و از جنگنده های اف ـ 16، موشک ها، تانک ها، هواپیماهای جاسوسی و شناسایی و توپخانه های خود استفاده کرد و بیش از 120 انسان را به شهادت رساند که نیمی از آنان را زنان، کودکان، سالمندان و غیرنظامیان تشکیل می دادند.
برای آنکه مسئله برای کسانی که چشم امید به پروژه صهیونیستی ـ آمریکایی در منطقه بسته اند، هر چه بیشتر روشن شود، باید بگویم ارتش صهیونیستی ـ بنا به ادعای مقامات اسرائیلی ـ به بهانه متوقف ساختن حملات موشکی مقاومت عملیات زمستان داغ را به راه انداخت ؛ ولی به اعتراف یونی شینفلد، تحلیلگر نظامی صهیونیست، ارتش مذکور با وجود پایان یافتن مرحله اول عملیات نتوانست به اهداف از پیش تعیین شده خود یعنی ممانعت از تداوم روند حملات موشکی جامه عمل بپوشاند.
تاثیر موشک های مقاومت
بنا به اعتراف منابع صهیونیستی، گردان های شهید عزالدین القسام بامداد روز دوشنبه 3/3/2008 با شلیک یک موشک "گراد" که بر روی ساختمانی در منطقه اشغالی عسقلان واقع در 15 کیلومتری شمال نوار غزه فرود آمد، نشان داد که عملیات زمستان داغ هیچ نتیجه ای به دنبال نداشته است.
آوی دیختر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که خود در منطقه اشغالی عسقلان به سر می برد، تاکید کرد: "عملیات زمستان داغ کاملا شکست خورده است ؛ زیرا تا کنون هیچ تاثیری را بر روند حملات موشکی گروه های فلسطینی به دنبال نداشته است."
این مسئول امنیتی صهیونیست افزود: «شهرهای ما به شهر اشباح تبدیل شده است که دلیل آن را نیز باید در ترسی جستجو کرد که در میان مردم (صهیونیست ها) از حملات موشکی وجود دارد. ما باید به وضعیت موجود خاتمه دهیم.»
خبرنگار روزنامه عبری زبان "هاآرتص" در امور فلسطین نیز خاطرنشان ساخت: "کشته شدن دو سرباز و زخمی شدن هفت تن دیگر در درگیری میان نیروهای صهیونیستی و اعضای گردان های قسام، نشان می دهد که تردید افراد نسبت به احتمال موفقیت حمله گسترده زمینی ارتش به نوار غزه بجا بوده است."
وی در ادامه به اظهارات مادر "عیران دان گور"، سرباز صهیونیستی که شنبه گذشته و در جریان درگیری با نیروهای قسام در شرق جبالیا به هلاکت رسید، اشاره کرد و به نقل از وی گفت: "فرزندم بدون هدف کشته شده است."
این زن صهیونیست که در مراسم یادبود فرزندش شرکت کرده بود، در جمع شمار زیادی از افسران عالی رتبه ارتش عبری گفت: "شما می گفتید که توان متوقف کردن حملات موشکی را دارید ؛ ولی امروز می بینیم که این حملات همچنان ادامه دارد و در این وسط تنها من فرزندم را از دست دادم."
پیروزی واقعی آن چیزی است که دشمن به آن اعتراف کند
به هر حال توقف حملات موشکی مقاومت همان نقطه ای بود که دشمن جنایتکار صهیونیستی در آن شکست خورد.
بد نیست بدانید که جماعتی نیز هستند که حملات موشکی را نوعی آتش بازی و بازی بچگانه می دانند و در این میان، اسامه انور عکاشه گام را در توهین به مقاومت فلسطین از همه فراتر نهاد و در تماسی تلفنی با برنامه "ده شب" موشک های فلسطینی را با نام کاغذی توصیف کرد.
نکته عجیبی که در این بین وجود دارد، آن است که افراد فوق الذکر تنها به عیب جویی بسنده می کنند و به ما نمی گویند که فلسطینیان چگونه باید از خود دفاع کنند؟ نکند تقاضایشان از مقاومت تسلیم شدن در برابر دشمن است؟
دومین شکستی هم که ارتش صهیونیستی در جریان عملیات زمستان داغ خود متحمل شد، ناتوانی اش در انجام یک حمله گسترده زمینی به نوار غزه بود که دلیل این امر را باید در هراسش از بهای سنگین آن جستجو کرد.
چیزی که نمی توان در آن هیچ شک و تردیدی روا داشت، پیروزی مقاومت ملی مردم فلسطین است که با اراده پولادین خود در مقابل ماشین جنگی صهیونیست ها ایستاد و هرگز سر تسلیم و سازش در برابر اشغالگران فرود نیاورد.
فلسطین صنعتی دارد که از برترین صنایع در جهان محسوب می شود و ملت فلسطین نیز بیش از هر ملت دیگری در آن تخصص دارد، این صنعت چیزی نیست جز شهادت در راه خدا. ملتی که با صنعت شهادت آشناست، خداوند نعمت زندگی شرافتمندانه را به او می دهد.
مردم فلسطین با استفاده از صنعت شهادت می توانند سستی و رخوتی را علاج نمایند که در نتیجه عشق به دنیا و تنفر از مرگ (شهادت) در پیکره امت اسلامی نفوذ کرده است.
امروز ملت فلسطین به همان اندازه که دشمنانش به دنیا و زیستن در آن عشق می ورزد، در آرزوی شهادت است و سستی و رخوت موجود در پیکره امت اسلامی و عربی را درمان کرده و به خط مقدم دفاع از اسلام و مسلمین مبدل گشته است، خط مقدمی که ـ خدای ناکرده ـ اگر سقوط کند هیچ قدرتی بر روی کره خاکی توان جلوگیری از حرکت دشمنان را ندارد و از همین رو، وظیفه همه ما حمایت از مقاومت ملت فلسطین و تامین نیازهای لازم برای تداوم پایداری این ملت همیشه استوار است.
مقاومت اجازه نداد که صهیونیست ها با وجود خونریزی های گسترده و اقدامات ویرانگرایانه، به اهداف خود در حمله موسوم به "زمستان داغ" دست یابند. مقاومت با پایداری هر چه تمام تر در مقابل ماشین جنگی دشمن ایستاد و بر آزادی سرزمین فلسطین تاکید کرد. آیا کسب چنین موفقیت هایی از سوی مقاومت جز به معنای پیروزی است و اگر این پیروزی نیست، پس چیست؟

منبع : thefactnews.com


نوشته های دیگران ()

86/12/21 :: 12:2 عصر

"جنبش جهانی دفاع از کودکان ـ شاخه فلسطین" نسبت به اظهارات سران تل آویو درباره تشدید حملات نظامیان ارتش "اسراییل" به نوار غزه؛ به ویژه هدف قرار دادن مناطق مسکونی فلسطین ابراز نگرانی کرد.
این جنبش با انتشار بیانیه ای اعلام کرد : گزارش های دریافتی نشانگر کشته شدن تعداد زیادی از کودکان فلسطینی از آغاز تجاوزات ارتش "اسراییل" به نوار غزه می باشد.
در بخش دیگر این بیانیه آمده است : با توجه به تشدید حملات هوایی و زمینی ارتش اسراییل به نوار غزه و همچنین بالا بودن تعداد قربانیان این جنایات نمی توان آمار دقیقی از کودکان شهید و نحوه شهادت آنان ارائه کرد.
این جنبش اعلام کرد: بر پایه داده های اولیه اشغالگران صهیونیست تاکنون 24 کودک فلسطینی را به خاک و خون کشیده و ده ها تن دیگر را زخمی کرده اند که حال شماری از آنان وخیم گزارش شده است و علت بالا بودن تعداد غیر نظامیان قربانی به گلوله باران مناطق مسکونی بر می گردد.
جنبش مذکور نسبت به ادامه تهدیدات سران تل آویو علیه ساکنان نوار غزه و درخواست آنان برای تشدید حملات وحشیانه ارتش عبری و تاکیدشان بر تداوم حملات نظامیان اسراییل ابراز نگرانی کرد.
بیانیه مذکور خاطرنشان کرد : رخدادهای اخیر نوار غزه حکم جنایت جنگی را دارد و اشغالگران صهیونیست با به راه انداختن این جنایات کنوانسیون چهارم ژنو را نقض کردند و طی این اقدامات بیرحمانه از تمامی ساز و برگ های نظامی خود علیه غیر نظامیان بی گناه استفاده کردند که این امر نیز به منزله نقض قانون بین المللی بشردوستانه بود.
بیانیه مذکور ضمن اشاره به پاره ای رخدادها که در جریان آنها کودکان فلسطینی به ضرب گلوله متجاوزان صهیونیست به خاک و خون کشیده شدند، افزود که جنگنده های صهیونیستی در روز بیست و هشتم ماه ژانویه سال جاری گروهی از کودکان فلسطینی را به هنگام بازی در نزدیکی مسجد السلام در خیابان "القرم" در شرق شهرک جبالیا واقع در شمال نوار غزه هدف حملات موشکی خود قرار داد که در پی این جنایت 4 تن از این کودکان شهید شدند که اسامی آنان به شرح زیر است: عمر حسین محمد دردونه 14 ساله، علی منیر محمد دردونه 6 ساله، دردونه ذیب خلیل دردونه 10 ساله و محمد نعیم محمود حموده 13ساله
جنگنده های صهیونیستی همچنین با یک فروند موشک علاء ایمن عمر البورنو 17 ساله را که به دیدن یکی از دوستانش در اردوگاه الشاطی می رفت هدف قرار داد که در پی این جنایت وی از ناحیه سر به شدت زخمی و شهید شد.
جنبش جهانی دفاع از کودکان به جامعه بین المللی درباره ادامه سکوت مرگبارش در قبال جنایات اسراییل در نوار غزه هشدار داده و از جامعه بین المللی خواست تا برای مجبور کردن اسراییل به پایبندی به پیمان نامه ها و توفقنامه های بین المللی و حمایت از غیر نظامیان در نوار غزه دست به تحرکات فوری بزند.
این جنبش همچنین از اتحادیه اروپا و کشورهای ذیربط آن خواست تا تل آویو را به منظور تضمین پایبندی به پیمان نامه ها و توافقنامه ها تحت فشار قرار دهند و مقامات سیاسی و نظامی اسراییل را در دستگاه های قضایی بین المللی محاکمه کنند.

منبع:

www.thefactnews.com


نوشته های دیگران ()

86/12/20 :: 11:10 صبح

خون های پاک کودکان فلسطینی به هدر نخواهد رفت

جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد: خون های پاک کودکان فلسطینی هدر نخواهد رفت و رژیم صهیونیستی تاوان جنایات اخیر خود را در نوار غزه پرداخت خواهد کرد.
جنبش حماس در بیانیه ای رژیم صهیونیستی را به واکنش سهمگین به جنایات وحشیانه اش در نوار غزه به ویژه علیه کودکان شیرخواره تهدید کرد.
بیانیه حماس همچنین می افزاید : رژیم صهیونیستی در سایه سکوت مجامع جهانی و جهان اسلام مرتکب یک چنین جنایتی شده است.
حماس، رژیم صهیونیستی و کلیه طرف هایی را که در قبال این جنایات سکوت اختیار کرده اند مسئول جنایات اخیر دانست.
لازم به ذکر است؛سیاست کشتار غیرنظامیان به خصوص کودکان و زنان به دست صهیونیست های اشغالگر، سیاست و رفتار تازه ای نیست و سال هاست که آنان این گونه سیاست های جنایت کارانه خود را ادامه می دهند و این گونه با کودکان بی گناه غزه سخن می گویند.
بنا بر آمار منتشره از سوی نهادهای حقوق بشر تعداد کودکان به شهادت رسیده به دست اشغالگران در کرانه باختری و نوار غزه به 836 تن رسیده است.

منبع:www.thefactnews.com  


نوشته های دیگران ()

86/12/20 :: 11:8 صبح

زمستان داغ ؛ تنها یک شروع

یگان نظامی"جبعاتی" رژیم صهیونیستی که مأمور انجام عملیات علیه غزه است خواستار افزایش مدت عملیات در غزه برای تحقق اهداف استراتژیک شد.
لازم به ذکر است؛ از آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه موسوم به عملیات"زمستان داغ" که از چهارشنبه گذشته شروع شده است تا کنون 116 فلسطینی شهید و دهها نفر دیگرزخمی شده اند.
روزنامه صهیونیستی"معاریو" به نقل از یکی از افراد این یگان نوشت : « وضعیت وحشتناک هنوز آغاز نشده است... اگر عملیات ادامه یابد فلسطینی ها رعب و وحشت را خواهند دید.. زمان بازی گذشته است...حکومت باید زمان کافی به ما بدهد تا حملات را با شدت ادامه دهیم».
از سوی دیگر یک منبع امنیتی اسرائیل گفت:« زمستان داغ اغاز شده است... ما دستوراتی برای افزایش عملیات را دریافت کردیم. این تنها یک شروع است».

منبع:
  www.thefactnews.com

   


نوشته های دیگران ()
   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

درباره خودم

فلسطین
مدیر وبلاگ : [19]
نویسندگان وبلاگ :
زهرا خروشی (@)[0]


لوگوى وبلاگ

فلسطین

پیوندهای روزانه

template designed by Rofouzeh